środa, 29 września 2010

Takie tam.... okruszki

Wczoraj przy porannej kawie robiłam przegląd prasy i oczywiście blogów literackich. Uwielbiam te chwile, jako że są ... już dzienne jednak z posmakiem nocnego spokoju i ciszy. Przeglądając napotkałam dwie perełki. Pierwsza na blogu Kaś traktuje o zakładkach. No po prostu boskie! Każdą z nich chciałabym posiadać, mieć i używać. 

Druga perełka to cytat, który przeczytałam na blogu Księgozbioru. Uwaga - Tam tatam!
Kolekcja książek, kolekcja puszek Autor doktor Dominik Antonowicz 
"Dom o wyższym kapitale kulturowym najłatwiej rozpoznać po tym, że kolekcja książek jest większa od kolekcji puszek po piwie." 
Po prostu cytat mnie urzekł swoją prostotą i prawdziwością. Cytat pochodzi ze strony Wikicytaty, więc czym prędzej wśliznęłam się tam i znalazłam jeszcze jedną perełkę autorstwa Jerzego Pilcha. 
"Książek nie czyta się po to aby je pamiętać. Książki czyta się po to, aby je zapominać, zapomina się je zaś po to, by móc znów je czytać." 
Nic dodać nic ująć. 
A w ogóle to nastała jesień....

3 komentarze:

  1. Pierwszy cytat niesamowity. Bogu dzięki mieszkam w takim domu:)) A przynajmniej robię wszystko żeby tak było:) Czy dotyczy to również butelek wina?:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cytat cudowny :) A jesieni nie lubię, jeszcze taką kolorową to ujdzie, ale jak mi już od tygodnia pada za oknem to szlag mnie trafia, bo ja nienawidzę nosić parasola i i tak tego nie robię, bo nigdy już z parasolem do domu nie wracam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie cudowne zakładki ;) Te rączki są prześliczne. Chciałabym takie mieć ;)

    OdpowiedzUsuń